İnsanların inanc yeri
Sovetlər dönəmində uzun illər hər vəchlə bizləri dinimizdən uzaqlaşdırıb əcdadlarımızın iman gətirdikləri, etiqad etdikləri pirləri, ocaqları az qala bizlərə unutdurmuşdular. Bu unutqanlığımız bizləri dinimizdən-imanımızdan ayrı salmaqla yanaşı, doğma yurd-yuvamızın tarixi keçmişinin neçə-neçə dəyərli səhifələrini də yaddaşımızdan silmişdi.
Haqqında söhbət açdığımız pirlər, ocaqlar tariximizin dünənindən soraq verir.
XII–XIII əsrlərdə Ərəb xilafətinin süqutu dövründə xəlifələr tez-tez dəyişirdilər. Taxt-tacda bəzən bir həftə, hətta bir gün oturan xəlifələr olurdu. Belə xəlifələrin gözlərini çıxarır, ya da edam edirdilər. Bəziləri isə fürsət tapıb ölkədən qaçmaqla amansız cəza və təqiblərdən canını güclə qurtara bilirdi.
İndi türbəsi Azərbaycanda pir olan Xəlifə Seyid Əhmədin hakimiyyətdən kənarlaşdırılmış ərəb xəlifələrindən biri olması və təqiblərdən qaçaraq ölkəmizə pənah gətirməsi güman olunur.
Gəzən söz-söhbətlərə görə, Xəlifə Seyid Əhməd əvvəlcə Dağbilici kəndinin ətrafında məskən salır. Lakin dağbilicililər tərəfindən soyuq qarşılandığından bir gecənin içində ev-eşiyi, mal-qarası ilə birgə yoxa çıxır. Ertəsi gün kənd camaatı xəlifənin qəfil qeyb olmasından təşvişə düşüb onun yerini-yurdunu öyrənirlər, geri dönməsini xahiş edirlər.
Lakin Xəlifə Seyid Əhməd bu yeni yurdundan bir daha Dağbilici kəndinə qayıtmır, kənd sakinlərinin günahını isə belə bir şərtlə bağışlayacağını vəd edir: “Qoy mənim ev-eşiyimin səliqə-sahmanına qulluq etmək, uçuq-söküyünü düzəltmək sizlərin savabı olsun...”
Ötən əsrin əllinci illərində Xəlifə Seyid Əhməd babanın məqbərəsi təmir olunarkən müxtəlif sənədlər tapılır. Belə məlum olur ki, həmin yüzilliyin 20-ci illərinə qədər Xəlifə Seyid Əhməd piri bölgədə ən müqəddəs ziyarətgahlardan olub. Ziyarətgah geniş torpaq, əkin-biçin sahəsinə malik imiş.
Bu niyyət piri daş və taxtadan tikilmiş bir sərdabəli otaqdan ibarətdir. Məqbərənin ətrafında çoxlu qəbir var. Qəbirlərin üstündəki yazılar ərəb dilindədir. Başdaşlarının torpaqda çox dərinə getməsi, sinədaşlarının, demək olar ki, tamam batması bu qəbirlərin də, pirin də qədim tarixə malik olduğunu göstərir.
İllər, əsrlər keçdikcə Xəlifə Seyid Əhməd babanın binə tutub məskən saldığı yurd yeri də böyüyərək kəndə çevrilib. Bu kənd indi Xəlfələr adlanır.
Şabran-Quba bölgəsində xalq tərəfindən Şıxzəddin baba adı ilə tanınan və qəbri ziyarətgaha çevrilən bu şəxs Gömür mahalında, Kəlaku dağının ətəyindəki Puçuq kəndində dəfn olunub.
Yüz illərdən bəri nəsillərdən-nəsillərə, yaddaşlardan-yaddaşlara köçüb gələn söyləmələrə görə, Şıxzəddin babanın əcdadları Şirvanda islam dinini yayaraq onun dayaqlarına çevrilən Şam şəhərindən gəlmiş şeyxlər olub.
Məlum olan bilgilərə görə, Səfəvi hökmdarı I Şah Abbas XVII əsrin əvvəllərində Dağıstana gedərkən qoşunun süvari hissəsi ilə Şamaxıdan Xaltan dərəsi ilə Kotəh düzünə çıxaraq orada düşərgə salır. Axşamtərəfi şah Kəlaku dağının ətəyindən işıq gəldiyini görür. Hökmdar işıq gələn tərəfə iki əsgər yollayır. Əsgərlər mənzilbaşına çatıb görürlər ki, nurani bir qoca şam işığında əyləşib Quranın qiraəti ilə məşğuldur.
Əsgərlər özlərini nişan verib onu şahın hüzuruna dəvət edirlər.
Nurani qoca qiraətini yekunlaşdırıb:
– Siz gedin, mən də gəlirəm, – deyərək onları yola salır.
Düşərgəyə geri dönən əsgərlər həmin şəxsi özlərindən qabaq şahın hüzuruna çatmış görüb mat-məəttəl qalaraq məsələni şaha ərz edirlər.
Ətraflı tanışlıq zamanı şaha məlum olur ki, qarşısındakı ali ruhani təhsili almış çox mömin bir şəxsdir. Və Şah Abbas Şıxzəddin babadan öyrənir ki, o hətta Allahın izni ilə möcüzə belə göstərməyə qadirdir. Şah ondan bir möcüzə göstərməyi xahiş edir. Şıxzəddin baba da şahın qarşısında çatılmış ocaqdan yanar bir közü götürüb torpağa sancır və köz dərhal yaşıllaşıb yarpaq açır. Bundan sonra I Şah Abbas Gömür mahalında böyük bir yurd yerini ona bağışlayır.
Şirvanda Xaltanlı Tağı adı ilə tanınan el aşığı hələ iki yüz il öncə bu hümmət, səxavət sahibi, qəbri-məqbərəsi indi pirə, ocağa çevrilən bu nurani şəxsi fəxriyyəsində belə vəsf etmişdi:
Şeyx Əzətdin, Şeyx İbadətdin,
Bəslədiyin dağın dabanına bax.
İbadəti-layiq, miilki-məlayiq,
Gülzar məqamının gülşəninə bax.
Çünki sakitliyin binasın qurdu,
Ev-otaq tikərək dayanıb durdu,
Təhvilinə keçən xoş çəmən yurdu,
Çəmən çöhrəsinin səhmanına bax.
Qəzada var imiş belə qüdrəti,
Xalqa zahir oldu xətir-hörməti,
Bilqeyisə bərabərdir sifəti,
Kəskin kəlamının ərkanına bax.
Aydın TAĞIYEV
VƏ DİGƏR...
-
Musa Yaqubun uşaqlar üçün qələmə aldığı “Gül bağçası” kitabı nəşr olundu
ADTM Tərcümə Agentliyi Azərbaycanın Xalq şairi Musa Yaqubun məktəbyaşlı uşaqlar üçün qələmə aldığı şeirlərin toplandığı “Gül bağçası” kitabını ərsəyə gətirib...
-
Vaqif Bayatlı Odər yaradıcılığı Argentina ədəbiyyat portalında
Argentinanın populyar “Antología poética” (“Poetik antologiya” ) ədəbiyyat portalı Dövlət Tərcümə Mərkəzinin “Azərbaycan ədəbiyyatı beynəlxalq virtual aləmdə” layihəsi...
-
Rəsul Rza yaradıcılığı ABŞ ədəbiyyat portalında
ABŞ-nin populyar “Poetryverse” ədəbiyyat portalı Dövlət Tərcümə Mərkəzinin “Azərbaycan ədəbiyyatı beynəlxalq virtual aləmdə” layihəsi çərçivəsində...